Jak porównujemy?
Tutaj znajdziesz wszystkie informacje o tym, jak działa nasza porównywarka: W jaki sposób tworzymy ranking ofert? Czy są one wyczerpujące? Kiedy są aktualizowane? Jakie są relacje z naszymi partnerskimi przewoźnikami autobusowymi? W jaki sposób wyświetlane są ceny biletów? Dzięki CheckMyBus możesz podróżować autobusem łatwo i tanio, ale przede wszystkim przejrzyście!
Klasyfikacja ofert
Wszystkie oferty przedstawione na naszej liście wyników wyszukiwania mają następujące cechy:
Środek transportu: Symbol przedstawiający autobus, pociąg, samochód lub samolot.
Godzina odjazdu i przyjazdu: Godzina rozpoczęcia i zakończenia przejazdu.
Cena: Cena oferty w oficjalnej walucie danego kraju.
Czas trwania: Jak długo będzie trwał przejazd.
Firma turystyczna: Logo firmy, która będzie realizować przejazd.
Liczba przesiadek: Liczba przesiadek podczas podróży.
Departure and Stacja odjazdu i stacja przyjazdu: Nazwy stacji, z których rozpocznie się i zakończy podróż.
Środek transportu: Symbol przedstawiający autobus, pociąg, samochód lub samolot.
Godzina odjazdu i przyjazdu: Godzina rozpoczęcia i zakończenia przejazdu.
Cena: Cena oferty w oficjalnej walucie danego kraju.
Czas trwania: Jak długo będzie trwał przejazd.
Firma turystyczna: Logo firmy, która będzie realizować przejazd.
Liczba przesiadek: Liczba przesiadek podczas podróży.
Departure and Stacja odjazdu i stacja przyjazdu: Nazwy stacji, z których rozpocznie się i zakończy podróż.
Lista wyników wyszukiwania
Trafność:
Po przeprowadzeniu badania na naszej stronie głównej, klient zostanie przekierowany na stronę z wynikami wyszukiwania. Tutaj oferty znalezione przez naszą wyszukiwarkę zostaną uporządkowane według "Trafności".Jedną ofertę klasyfikujemy jako "bardziej trafną" od innej na podstawie wielu czynników, takich jak cena, czas wyjazdu, czas trwania i liczba przesiadek.
Filtry:
Jeśli "najbardziej odpowiednia" oferta nie jest pożądanym wynikiem, klient może posortować listę wyników wyszukiwania na następujące sposoby: według Ceny, Czasu odjazdu, Czasu trwania lub Firmy. Wyświetlane wyniki nie zmienią się, ale będą teraz ułożone w kolejności rosnącej według wybranej wartości lub w kolejności alfabetycznej. Nasi klienci mogą następnie użyć filtrów po lewej stronie, aby dostosować listę wyników wyszukiwania do własnych preferencji: niektóre z dostępnych opcji filtrowania to: klasy miejsc, udogodnienia oferowane na pokładzie, metody płatności, stacje odlotu i przylotu itd.
Opłata serwisowa:
Niektórzy partnerzy rezerwacyjni pobierają opłaty serwisowe oprócz ceny biletu. Aby zapewnić jak największą przejrzystość dla użytkownika, pokazujemy te dane na naszej stronie wyników wyszukiwania, a użytkownik może sprawdzić koszt dodatkowej opłaty za usługę za pomocą dedykowanego przełącznika. Jeśli firma już uwzględnia opłatę w swojej cenie, pokażemy tę cenę bezpośrednio na naszej stronie wyników wyszukiwania. W przypadku, gdy partner nie dostarczy konkretnych danych na temat korzystania z opłat za usługi, pokażemy je jako "zmienne". W każdym razie CheckMyBus nie pobiera opłat za usługi oprócz cen dostarczanych przez partnerów rezerwacyjnych.
Oferty w pobliskich miastach:
W niektórych przypadkach, na przykład gdy nie można znaleźć bezpośrednich połączeń, na naszej stronie wyszukiwania zostaną wyświetlone dodatkowe oferty, które rozpoczynają się lub kończą w miastach położonych w pobliżu wybranych lokalizacji. Ma to na celu zapewnienie klientowi większej liczby opcji.
Dodatkowe informacje jakościowe:
Aby zapewnić użytkownikom lepsze wskazówki poza ceną i czasem, dodajemy do wyszukiwania informacje jakościowe.
"Ulubione użytkownika" określa dwóch najlepszych dostawców dla danej trasy pod względem jakości procesu rezerwacji. Mierzymy to na podstawie procentu utworzonych biletów na 100 odwiedzających, którzy zostali skierowani przez nasze wyszukiwanie (współczynnik konwersji) do danego dostawcy. Jest to najsilniejszy wskaźnik tego, jak dobrze dostawca wypada pod względem dokładności ceny, łatwości obsługi, opcji płatności lub usług dodatkowych. Jeśli jest to możliwe, w wynikach wyszukiwania można znaleźć Ranking podróży jako część "Sortowania trafności". Wyświetlana liczba punktów waha się od 10 do 7. Ranking zawiera informacje jakościowe dotyczące współczynnika konwersji dla doświadczenia użytkownika na poziomie dostawcy, klasy miejsca, czasu trwania, godziny odjazdu i ceny. Celem jest dostarczenie użytkownikowi informacji o tym, jak najwięcej korzyści przyniesie mu konkretna podróż.
Po przeprowadzeniu badania na naszej stronie głównej, klient zostanie przekierowany na stronę z wynikami wyszukiwania. Tutaj oferty znalezione przez naszą wyszukiwarkę zostaną uporządkowane według "Trafności".Jedną ofertę klasyfikujemy jako "bardziej trafną" od innej na podstawie wielu czynników, takich jak cena, czas wyjazdu, czas trwania i liczba przesiadek.
Filtry:
Jeśli "najbardziej odpowiednia" oferta nie jest pożądanym wynikiem, klient może posortować listę wyników wyszukiwania na następujące sposoby: według Ceny, Czasu odjazdu, Czasu trwania lub Firmy. Wyświetlane wyniki nie zmienią się, ale będą teraz ułożone w kolejności rosnącej według wybranej wartości lub w kolejności alfabetycznej. Nasi klienci mogą następnie użyć filtrów po lewej stronie, aby dostosować listę wyników wyszukiwania do własnych preferencji: niektóre z dostępnych opcji filtrowania to: klasy miejsc, udogodnienia oferowane na pokładzie, metody płatności, stacje odlotu i przylotu itd.
Opłata serwisowa:
Niektórzy partnerzy rezerwacyjni pobierają opłaty serwisowe oprócz ceny biletu. Aby zapewnić jak największą przejrzystość dla użytkownika, pokazujemy te dane na naszej stronie wyników wyszukiwania, a użytkownik może sprawdzić koszt dodatkowej opłaty za usługę za pomocą dedykowanego przełącznika. Jeśli firma już uwzględnia opłatę w swojej cenie, pokażemy tę cenę bezpośrednio na naszej stronie wyników wyszukiwania. W przypadku, gdy partner nie dostarczy konkretnych danych na temat korzystania z opłat za usługi, pokażemy je jako "zmienne". W każdym razie CheckMyBus nie pobiera opłat za usługi oprócz cen dostarczanych przez partnerów rezerwacyjnych.
Oferty w pobliskich miastach:
W niektórych przypadkach, na przykład gdy nie można znaleźć bezpośrednich połączeń, na naszej stronie wyszukiwania zostaną wyświetlone dodatkowe oferty, które rozpoczynają się lub kończą w miastach położonych w pobliżu wybranych lokalizacji. Ma to na celu zapewnienie klientowi większej liczby opcji.
Dodatkowe informacje jakościowe:
Aby zapewnić użytkownikom lepsze wskazówki poza ceną i czasem, dodajemy do wyszukiwania informacje jakościowe.
"Ulubione użytkownika" określa dwóch najlepszych dostawców dla danej trasy pod względem jakości procesu rezerwacji. Mierzymy to na podstawie procentu utworzonych biletów na 100 odwiedzających, którzy zostali skierowani przez nasze wyszukiwanie (współczynnik konwersji) do danego dostawcy. Jest to najsilniejszy wskaźnik tego, jak dobrze dostawca wypada pod względem dokładności ceny, łatwości obsługi, opcji płatności lub usług dodatkowych. Jeśli jest to możliwe, w wynikach wyszukiwania można znaleźć Ranking podróży jako część "Sortowania trafności". Wyświetlana liczba punktów waha się od 10 do 7. Ranking zawiera informacje jakościowe dotyczące współczynnika konwersji dla doświadczenia użytkownika na poziomie dostawcy, klasy miejsca, czasu trwania, godziny odjazdu i ceny. Celem jest dostarczenie użytkownikowi informacji o tym, jak najwięcej korzyści przyniesie mu konkretna podróż.
Taryfy i ceny ofert
Proponowane taryfy
Taryfy proponowane na naszej stronie, zawierające wszystkie podatki i opłaty, nie są gwarantowane i mogą różnić się od cen na stronie internetowej firmy, w której dokonywana jest rezerwacja. To właśnie ta firma ustala ceny dla każdej z proponowanych tras. W cenę biletu wliczone są opłaty manipulacyjne oraz opłaty za płatność kartą kredytową (domyślnie: kartą debetową Visa). W zależności od ostatecznych kryteriów wyboru (np. sposobu płatności lub usług dodatkowych, takich jak bagaż), ostateczna kwota może różnić się od ceny podanej na naszej liście wyników.
Aktualizacja ofert
Oferty są aktualizowane co godzinę, dlatego większość taryf jest zawsze aktualna. W przypadku problemów technicznych lub ograniczeń naszych partnerów, ostatnia aktualizacja niektórych taryf może być sprzed 12 godzin.
Kompletność ofert
Naszą ambicją jest, aby zawsze oferować Ci jak największą liczbę dostępnych ofert. Może się jednak zdarzyć, że z przyczyn technicznych lub handlowych nie będziemy mogli wyświetlić wszystkich wyników naszych partnerów dla danej trasy.
Różnice w cenach
CheckMyBus dokłada wszelkich starań, aby ułatwić użytkownikom poruszanie się po wynikach wyszukiwania. Z tego powodu możemy zastosować najpopularniejszą metodę zaokrąglania "Half Round Up", w której widzimy korzyści w użyteczności. Oznacza to, że cena 7,5 będzie równa 8, a 7,4 będzie równa 7. Ceny mogą się różnić w porównaniu do stron partnerskich ze względu na przeliczanie walut. Jeśli otrzymamy dane w USD z interfejsu partnera, ale użytkownik wyszukuje w PLN, może wystąpić niewielkie odchylenie. Aby interfejsy działały wydajnie lub zgodnie z wymaganiami partnerów, stosujemy ograniczone metody buforowania danych. Może to prowadzić do tymczasowego odchylenia ceny, gdy partner zmienił cenę, ale aktualizacja ma miejsce w CheckMyBus z niewielkim opóźnieniem (buforowanie). Dlatego tylko cena na stronie partnera jest obowiązującą ceną przy zakupie biletu.
Taryfy proponowane na naszej stronie, zawierające wszystkie podatki i opłaty, nie są gwarantowane i mogą różnić się od cen na stronie internetowej firmy, w której dokonywana jest rezerwacja. To właśnie ta firma ustala ceny dla każdej z proponowanych tras. W cenę biletu wliczone są opłaty manipulacyjne oraz opłaty za płatność kartą kredytową (domyślnie: kartą debetową Visa). W zależności od ostatecznych kryteriów wyboru (np. sposobu płatności lub usług dodatkowych, takich jak bagaż), ostateczna kwota może różnić się od ceny podanej na naszej liście wyników.
Aktualizacja ofert
Oferty są aktualizowane co godzinę, dlatego większość taryf jest zawsze aktualna. W przypadku problemów technicznych lub ograniczeń naszych partnerów, ostatnia aktualizacja niektórych taryf może być sprzed 12 godzin.
Kompletność ofert
Naszą ambicją jest, aby zawsze oferować Ci jak największą liczbę dostępnych ofert. Może się jednak zdarzyć, że z przyczyn technicznych lub handlowych nie będziemy mogli wyświetlić wszystkich wyników naszych partnerów dla danej trasy.
Różnice w cenach
CheckMyBus dokłada wszelkich starań, aby ułatwić użytkownikom poruszanie się po wynikach wyszukiwania. Z tego powodu możemy zastosować najpopularniejszą metodę zaokrąglania "Half Round Up", w której widzimy korzyści w użyteczności. Oznacza to, że cena 7,5 będzie równa 8, a 7,4 będzie równa 7. Ceny mogą się różnić w porównaniu do stron partnerskich ze względu na przeliczanie walut. Jeśli otrzymamy dane w USD z interfejsu partnera, ale użytkownik wyszukuje w PLN, może wystąpić niewielkie odchylenie. Aby interfejsy działały wydajnie lub zgodnie z wymaganiami partnerów, stosujemy ograniczone metody buforowania danych. Może to prowadzić do tymczasowego odchylenia ceny, gdy partner zmienił cenę, ale aktualizacja ma miejsce w CheckMyBus z niewielkim opóźnieniem (buforowanie). Dlatego tylko cena na stronie partnera jest obowiązującą ceną przy zakupie biletu.
CheckMyBus nie jest ani odsprzedawcą, ani dostawcą
CheckMyBus działa wyłącznie jako wyszukiwarka: pokazuje dostępne oferty, ale nie obsługuje linii ani tras, a przede wszystkim nie sprzedaje biletów, które są porównywane w wyszukiwaniu. We wszystkich sprawach związanych z nabyciem, dostarczeniem i zwrotem biletu zachęcamy wszystkich naszych klientów do zwracania się do firmy, w której zakupili bilet.
Relacje z naszymi firmami partnerskimi
Mamy podpisane umowy z wieloma partnerami i otrzymujemy od nich prowizję za świadczone przez nas usługi. Publikujemy jednak także treści pochodzące od partnerów, od których nie otrzymujemy prowizji. W obu przypadkach nie zmieniamy stawek i nie ma różnicy w cenie dla klienta.